Siirry sisältöön

Kuule tule meille!

Kuulontutkimus

Meillä voit valita haluatko suppean tai laajan kuulontutkimuksen. Suppeaan tutkimukseen kuuluu ilma- ja luujohtokynnysten mittaaminen. Suppea kuulontutkimus voi olla järkevä tehdä silloin jos haluat tietää onko kuulosi muuttunut tai mikäli tarvitset todistusta kuulostasi esimerkiksi opintoja tai työnantajaa varten. Mikäli harkitset kuulokojeen hankintaa, tehdään laaja kuulontutkimus. Laajaan kuulontutkimukseen kuuluu ilma- ja luujohtotutkimuksen lisäksi puheaudiogrammi sekä epämiellyttävyyskynnyksen mittaus.

Kuulontutkimus on perusta onnistuneelle kuulokojesovitukselle. Audionomi on kuulokojeiden asiantuntija ja osaa neuvoa laadukkaan kuulokojeen valinnassa. Kuulokojeen avulla voidaan tuoda takaisin linnunlaulut ja muut äänet, joiden luulit jo kadonneen. Kuulokojeen käyttö myös ylläpitää kuulohermon toimintaa ja aivojen kykyä ottaa vastaan ääniärsykkeitä. Mikäli harkitset kuulokojeen hankintaa, varaa aika kuulontutkimukseen. Jos kuulosi on jo tutkittu, voit varata ajan suoraan kuulokojesovitukseen. Muista ottaa tällöin kuulontutkimustulos mukaasi.

Kuulokojeen sovitus, kontrolli ja säätö

Kuulokoje on kuin pieni tietokone korvassasi, eikä kuulokojeen ulkokuori kerro vielä sen sisältämästä tekniikasta mitään. Kaksi ulkoisesti saman näköistä kojetta, voivat olla äänimaailmaltaan ja ominaisuuksiltaan hyvinkin erilaisia. Audionomi on kuulonkuntoutuksen ammattilainen ja hän auttaa sinua valitsemaan tarpeisiisi parhaiten sopivan kuulokojeen laadukkaista Phonak kuulokojeista. Kojevalinnassa otetaan huomioon mm. asiakkaan kuulonalenema ja elämäntilanne, sekä harrastukset ja mieltymykset.

Valittu kuulokoje sovitetaan ja säädetään aina yksilöllisesti asiakkaan kuulokäyrän mukaisesti tietokoneella. Kuulokoje vahvistaa ääntä juuri niillä taajuuksilla, mistä luontainen kuulo on heikentynyt. Kuulokojeen hienosäätö tehdään aina asiakkaan palautteen mukaan ja yhdessä asiakkaan kanssa vastaanotolla.

Meidän kauttamme on mahdollista saada kuulokojeet kokeiluun 1-2 viikoksi veloituksetta. Kotikokeilun aikana pääset testaamaan kuulokojeita omassa ääniympäristössäsi. Kokeilun avulla on mahdollista saada kokemus siitä kuinka paljon ja missä tilanteissa kuulokoje helpottaa kuuntelutilanteita. Kotikokeilun jälkeen tapaat audionomin uudelleen. Tätä kutsutaan kontrollikäynniksi. Keskustelette kokemuksistasi kotikokeilun ajalta ja teette tarvittaessa suunnitelman omien kojeiden hankinnasta. Mitään ostopakkoa kojeiden kokeilussa ei ole.

Jos sinulla on jo käytössäsi Phonak-kuulokoje, voit varata ajan suoraan kuulokojeen säätöön. Kun kuulokoje on ollut käytössä jonkin aikaa, toiset asiakkaan saattavat toivoa kojeiden hienosäätöä. Kojeiden säätökäynnillä tehdään asiakkaan toivovat muokkaukset kuulokojeiden asetuksiin sovitusohjelman avulla. Kuulossa voi tapahtua myös muutoksia ajan myötä, joskus äkillisestikin. Kuulokojeiden säädöt on silloin hyvä päivittää ajantasaisiksi vastaamaan uusia kuulemisen tarpeita.

Mallinotto

Varaa aika mallinottoon, kun tarvitset korvakappaleen, yksilöllisen sovitteen tai haluat hankkia yksilölliset kuulonsuojaimet. Mallinotto onnistuu liikkeessämme. Yksilölliset kuulonsuojaimet tilataan yhteistyökumppaneidemme FinFonicin tai Kuuloxin kautta. Lisätietoa erilaisista kuulonsuojainvaihtoehdoista löydät heidän verkkosivuiltaan.

Huomioithan, että korvien tulee olla puhtaat mallinottoa varten. Korvien puhdistukseen voi tarvittaessa varata ajan esimerkiksi omasta terveyskeskuksesta tai yksityiseltä lääkäriasemalta.

Huolto

Kuulokojeet tarvitsevat säännöllistä huoltoa ja puhdistusta. Puhdistusohjeet ja tarvikkeet vaihtelevat kuulokojemallista riippuen. Me opastamme ja neuvomme mielellämme kuulokojeiden itsehoitoon liittyen. Verkkokaupastamme tai liikkeestämme voit ostaa myös kaikki tarvitsemasi kuulokojeen tarvikkeet.

Mikäli kuulokojeen kuuluvuus ei palaudu puhdistuksella, voi kuulokojeen tuoda liikkeeseen tarkempaan tutkimukseen.  Huollamme kaikki Phonakin kojeet, Roger-tuotteet ja muut lisälaitteet nopeasti kuntoon.

Maksutavat

Liikeessämme voit maksaa yleisimmillä maksukorteilla ja käteisellä. Lisäksi voimme tapauskohtaisesti kirjoittaa laskun suuremmista hankinnoista. Mikäli haluat maksaa useammassa osassa ostoksesi, niin palvelun tarjoajana on Resurs Bank.

Katso alta Resurs Bankin tarjoaman maksuvaihtoehdon tarkemmat tiedot ja ehdot. 

Maksa myöhemmin ­– omaan tahtiisi  
Valitset milloin ja miten haluat maksaa. Saat jopa 12 kuukautta korotonta maksuaikaa.
-     30–60 päivää ensimmäiseen eräpäivään
-     Ei avausmaksua, ei korttia eikä piilokuluja
-     Voit jakaa maksun osiin ja valita sinulle sopivimman maksuvaihtoehdon
-     Tili on jatkuva luotto, jota voit käyttää helposti myös tuleviin ostoksiisi

Voit tehdä hakemuksen joko alla olevasta linkistä tai toimipaikassa paikan päällä. Saat laskun vasta ostoa seuraavana kuukautena ja voit silloin valita maksatko koko summan kerralla vai joustavasti erissä. 

Näet luottopäätöksen heti ja saat luoton käyttöösi, kun olet allekirjoittanut luottosopimuksen sähköisesti. Tämän jälkeen voit käyttää tiliä maksutapana toimipisteessä näyttämällä voimassa olevan henkilötodistuksen kassalla.

Entäpä kustannukset?

MAKSUVAIHTOEHTO VUOSIKORKO KÄSITTELYMAKSU/KK
30–60 pv 0 % 0 €
12 kk 0 % 0,28 %/kk luottorajasta, 
kuitenkin enintään 12,50 €/kk
36 kk 12,90 %
60 kk 15,00% + KSL viitekorko*

* KSL viitekoroilla tarkoitetaan kuluttajansuojalaissa viitattua korkolain 12 §:n mukaista viitekorkoa, jonka Suomen Pankki julkistaa kahdesti vuodessa ja joka on voimassa 6 kuukautta kerrallaan. Sovellettava viitekorko voi olla enintään 5 % eli luoton vuosikorko voi olla enintään 20 %, kuten kuluttajansuojalaissa säädetään.

Esimerkkiostos: 1500 €, 12 kk maksuvaihtoehdolla. Vuosikorko: 0 %. Luottokulu/kk: 5,60 €. Todellinen vuosikorko: 4,01 %. Luoton kustannukset: 61,60 €. Maksettava yhteensä: 1562 €. Osamaksuerä/kk: 130,60 €, 12 erää. Luottokulu on 0,28 %/kk sovitusta luottorajasta, kuitenkin enintään 12,50 €/kk. Luottokulu veloitetaan kuukausilaskuilla. Terveystili on jatkuva luotto, jonka minimiluottoraja on 2000 €. Luoton muusta käytöstä voi seurata korkeampi tai alempi todellinen vuosikorko. Luotto ei ole käytössä Ahvenanmaalla. Luotonantaja: Resurs Bank AB Suomen sivuliike.

Lue lisää rahoituskumppanistamme Resursista täältä.

Onko sinulla jo tili?
Tarvittaessa voit myös itse korottaa jo aiemmin avattua tiliäsi oheisen hakemuslinkin kautta: linkki korotushakemukseen

Muistathan hyödyntää myös Resurs online bankiasi, josta näet mm. tilisi saldon: Kirjaudu online bankiin tästä.

Jäikö jokin mietityttämään?
Ota yhteyttä Resursin asiakaspalveluun arkisin, puh. 09 622 4308.